onsdag 6 maj 2009

På jakt...

Jag är på jakt efter en hane åt Lava... När jag häromdagen satte mig ner för att planera lite så kände jag att det är nog bra om jag tar det nu i början av sommaren! Då (om allt vill sig) så kanske det komme ungar i slutet av augusti och det vore bra för som läget är nu på jobbfronten så lär jag ha en eller två veckor ledigt i slutet på augusti. Vore ju lämpligt! sen är ju kattungarna hyfsat stora när det lider mot november och julborden (dvs jobb) drar igång... och då är det antingen på väg ur vårt hem elle tillräckligt stora för att klara sig lite fler timmar ensamma. Så jag tänkte satsa på detta! Men nu till att hitta en hane... jag har god hjälp av Jessica (Lavas uppfödare) som tittar på stamtavlor, ger råd och tips... Stöttepelare vilket känns viktigt att ha då mina kunskaper är lite bristfälliga! Det känns också skönt att kunna säga till mina framtida kattungeköpare att det finns en mer erfaren uppfödare med i hela processen. Tack Jessica för ett du engagerar dig och ställer upp! Jag vet att du tycker det är roligt men det är ovärdeligt för mig! Efter mycket om och men och diverse andra saker så har jag nog hittat och valt en hane, vilket är väldigt roligt! Nu hoppas jag på positiva besked från ägaren innan jag på något sätt avslöjar något!
Lava ska HCM tetsas på fredag, vi håller tummarna för att värdena på hennes hjärta är som de ska! Är det inte det så behöver vi inte fundera mer på hane, då får vi fokusera på hälsan istället! Vi hoppas på det bästa! Hon är pigg som en mört i stort sett alla lägen och vi hoppas att det får förbli så! Väntar även på besked om GSD IV och vi hoppas att hon är fri från det med. Pappa Xeke är fri så mycket vet vi än! Spännande tid i vårt lilla katteri... Mest är det jag som är engagerad men även sambon Magnus lägger sin tid på katterna. Mest är det matutdelning, tömma lådan och kel som han står för men för det är jag så tacksam!

Sitter här hemma om kvällarna och läser lite om regler och dylikt, väldigt bra och nyttigt tror jag... På lördag ska jag även iväg på pälsvårdskurs med Eva Porat, det ska bli synnerligen intressant trots att jag inte kan delta hela dagen. På kvällen vankas det till fest och det får man ju inte missa. Den årliga cykelfetsen går av stapeln och i år fick vi för första året varmrätt på vår lott. Tanken var att jag skulle fundera ut vad vi ska bjuda på under dagen men dit har jag inte kommit än... För er som inte har hört talas om det så innebär cykelfesten att man cyklar runt och äter tre olika rätter på tre olika ställen, varav en är hemma hos sig själv. Detta innebär att man träffar mycket nytt folk då det är nya par på varje ställe! Efter dessert är det en stor gemensam fest, med dans och dricka... Cykeln brukar på hemvägen gå lite vingligt därför har jag inte planerat in något alls på söndag!

På återseende!

3 kommentarer:

  1. Men wow vad nyfiken jag blev nu. Parning på gång alltså. Men med vem????
    Lycka till med HCM-testet!
    /Lilly

    SvaraRadera
  2. En anna är ju förståss också nyfiken på hanen men även på cykelfesten ;-D
    /Kattis

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för att alla tester går bra. Och självklart är jag också nyfiken på vilken hane det blir...
    Kramar, Malin
    PS. Cykla försiktigt på lördag ;)

    SvaraRadera