fredag 8 maj 2009

Så...

Nu har jag varit hos veterinären för vaccin och HCM test. Lavas hjärta är jättefint och alldeles normalt! jätteskönt att veta! Ett steg närmre kattbebisar!

Bruno är lugnet själv hos veterinären, tycker väl inte att det är roligt men finner sig i det och sitter still och säger ingenting... Lava är också väldigt snäll men vill gärna rycka undan benen när blodprov ska tas, vilket gör att det tar lite extra tid, bli extra jobbigt både för henne själv och för hennes matte... Men inget bitas elle rrivas utan bara försöka fly! Helt ok... Jag som är en mes svimmande nästan när de trejde gången stack nålen i henne för att få lite blod, att jag inte bättrar mig. Jobbar man extra på psyk där de skär sig i tid och otid så borde man vänja sig vid blod och annat läskigt men icke... suck på mig!

Nu ska jag förbereda inför imorgon... Tjingeling!!

1 kommentar:

  1. Hallo vännen!
    Nu har jag äntligen läst Din blogg (alla ggr på samma gång). Kul läsning och spännande med att höra om Vackra Lava`s framtida "hemligheter"...
    Men jag börjar bli otålig... Vem är han, vad heter han, vad har han för färg, hur ser han ut, hur dant är hans humör.. osv. osv Denna blivande make till MIN lilltjej... Sm pappa måste man ju få "klämma" killarna på pulsen lite innan de släpps in i flickans rum... Eller?? Skämt åt sido.. önskar bara att man fick se underverket snart.., men vi tar det när allt är klart och Ni har kommit överrens; Du och hankattägaren..
    Må så gott, Krama vackra Lava från pappa och oss
    Vi ses i Kalmar nästa gång..
    Kram Jane

    SvaraRadera