tisdag 26 maj 2009

Hos fotografen!

I höstas när jag fyllde år så fick jag en väldigt fin present av mina föräldrar! Mamma hade tagit med katterna till fotografen när hon passade dem åt oss några dagar. Så vi har ett inramat foto här hemma på våra godingar... Det ingick även ytterligare en fotografering och den klarade vi av igår. Så roligt även om det inte är helt lätt att fota katter som inte alls vill vara still. Men det blir säkert fina bilder, jag lyckades övertala Magnus att också vara med på ett och sen var jag själv med på några! Hoppas det bli bra! När väl brorsan fått ihop en hemsida till (tekniskt okunnig på den fronten) mig så ska jag lägga ut några av de bilderna där!
Jag ska på bildvisningen den 10 juni, det blir skoj!

Annars rullar det på som vanligt här hemma, Lava löper nästan igenom sina piller oavsett hur tätt jag ger dem.. Nu har hon dock fått sitt sista för jag hoppas på en parning alldeles snart! Efter helgen ska jag lägga ut vem den lycklige hanen är!

Fäller gör de så in i bomben, Lava har redan bikinin på så hon är nog klar tror jag.. Men Bruno herregud vad hår den katten har.. Jisses de är överallt just nu! Ikväll tog vi ut honom och borstade av honom, kunde nog hållt på i evighet men det ville inte Bruno! Men tre stora tussar fick jag av honom och förhoppningsvis slipper jag vakna med halva hans päls i munnen som jag gjorde i morse. Förkyld är jag och torra läppar har jag så jag smörjde in dem med lypsyl innan sängdags... ingen bra ide! rekommenderas inte om man har katter i hemmet och framför allt i sängen!

Nu är det sängdags... imorgon går jag intro på mitt nya sommarjob.. det ska bli spännande värre!

Tjillevipp!

2 kommentarer:

  1. Ser framför mig hur du såg ut när du vaknade ;-D

    SvaraRadera
  2. Just det ja, hemsida...jag kollar...

    SvaraRadera