söndag 7 juni 2009

Längtan...

Jag släppte pillrena på Lava i förra veckan med tanke på vissa historier jag hört där vissa kattdamer inte vill löpa. Tänkte att det är bra att vara ute i god tid så att hon får tid på sig att börja löpa innan det är dags para... Nu sitter vi här hemma med en dam som vrålar allt vad hon kan vissa perioder, det är ju inte riktigt dags än... Håll inne på ditt löp! Där fick jag för att jag skulle vara ute i god tid, hon skulle få tid på sig bla bla bla... Om hon hinner gå ur löpet hoppas vi på att det kommer snabbt tillbaka!
Som en följd av detta så sover katterna numera i källaren då vi inte får en lugn stund annars!

Nu ska jag gå och rösta!

5 kommentarer:

  1. ALLA honor är ju inte lika... och Ebba o linjerna är NOG lite mer speciella *fniss*... tror Du inte det???
    Vilken tjej; sådär vrålar inte pappa... kanske en liten stund lite då och då.. det måste vara Ebba-gener.. *skrattar*... vi kan ju inte skylla allt på Drakborgskatterna, eller?? Det finns ju alltid undantag...
    Är inte Nappe klar mitt sin senaste käresta än...?
    Mellan Nappe o Lava kan det bara bli hur fina avkommor som helst, ju`... ser fram emot detta.. och det tror jag att även en "viss" matte gör också... :D:D:D. Hoppas att husse också ser fram emot "små-tassar" farande både högt och lågt...
    Kramar från Jane o Bert

    SvaraRadera
  2. Menar Ebba o Xeke linjerna är speciella... glömde skriva ett av de viktiga namnen... det krävs ju liksom två...

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj då! Så tokigt att hon löper redan om det inte passar. Men du ska vara riktigt lycklig att hon vrålar, för då vet du ju i alla fall om/att hon löper...
    Vi får väl se om Pörli och Pipen "fått till det". Både jag och Draken är väldigt osäkra...
    Håller tummarna att det går bättre för Nappe och Lava.
    Kramar, Puzzle

    SvaraRadera
  4. Det är nog bra att det går ett tag mellan sista pillret och parningen. Eftersom hon har löpt igenom pillren ett tag skulle jag inte vara så orolig att hon inte börjar löpa igen, men man kan ju aldrig vara säker förstås. *peppar peppar, salt över axeln, knack i trä o allt vad man ska göra..* För övrigt kan jag informera att mamma Ebba inte brukar vråla och skrika när hon löper, hon kvittrar mer. :)
    Håller tummar. Kram, J

    SvaraRadera
  5. Jag önskar också att jag hade en källare...för en vrålande löpsk hona det kan ingen slå!! Hoppas Lava kommer igång snabbt igen, så det blir ett gäng vackra bebisar i Kalmar snart igen.
    /Lilly

    SvaraRadera