onsdag 22 april 2009

Nybadade!

Morgonen här hemma har gått i badandets tecken, katterna främst men jag lyckades också bli blöt. Tack för det Bruno! Det är utställning i Värnamo på lördag så jag tänkte att jag skulle snygag till de lite. Uppskattades inte särskilt mycket kan jag upplysa er om... Bruno måste ha ett sjätte sinne, han gömde sig under sängen rätt tidigt på morgonen, jag fattar inte hur han visste att han skulle badas! Nåja in kom han sen iallafall och medan han stod med schampoo i pälsen tänkte jag blöta ner Lava och satt mig på huk. Kanon tyckte bruno och satte sig på min rygg, det var ju torrt och fint där innan... sen var tröjan dyblöt! Nåja nu är de nästan torra igen, jag fick föna lite grann men vill inte plåga dem för mycket, de finner sig i det men tycker inte alls att det är roligt. Ska bli väldigt kul att åka på utställningen igen, jag var i början av november senatse gången! Nu går Lava i vuxen klass för första gången och jag hoppas att hon ska sköta sig väl... Hon har ju en tendes att ibland fräsa åt de andra katterna, men på domarbordet har hon alltid skött sig väldigt fint vilket är kul! Bruno är stundtals inte alls rolig, fräser åt andra katter och kan vara lite bångstyrig. Dock har han aldrig visat någon tendens till att bita eller riva så jag tänkte testa en eller två gånger till. Om han fortfarande inte alls tycker det är roligt så får han stanna hemma framöver... Hoppas dock att han kan ta ett cert till, han sköttesog så fint då han tog förra så vi hoppas på en repri. Kanske han har mognat lite också och att hans fasoner kanske bara var tonårsfasoner.

Nu ska jag försöka plugga lite i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar