torsdag 8 april 2010

Bruno och jag på promenad!

Vi tog en promenad ikväll, Bruno och jag! Det vankades hockeysemi på TV men inte den rätta! När vi kom hem igen hade han lackat ut och bytt kanal, LHC låg tydligen under! HV leder av vad jag har hört!
Nåväl, åter till promenaden... Bruno tycker det är helt ok, det går inte så fort i början. Det finns såååå många trädgårdar att kika in i, alla vill han gå in i! Vi gick upp till lekparken där det finns mycket träd och buskar, svårt att veta åt vilket håll man ska rikta öronen. Det låter ju så mycket och så spännande överallt! Vi gick en rätt bra bit in på stigen men sen upptäckte Bruno att det byggdes på ett tak lite längre fram. Det var otäckt! Det konstiga är att det lät inget, inget hamrande, inga maskiner ingenting men tydligen var det väldigt otäckt! Jag bar honom en bit fram men han ville verkligen inte så vi vände och gick samma håll tillbaka som vi kom. Vi gick inte runt som jag hade tänkt mig! Bruno fick visa vägen hem och det gjorde han problemfritt, härligt att veta att han hittar hem... Man vet ju aldrig om han smiter ut någon gång eller vad som kan hända! Det gick lite fortare hem, man har ju redan luktat in sig lite då! Bytte dock sida på vägen efter en stund och kollade in trädgårdarna på den sidan med...

Nu ligger han och vilar, jag hoppas att han tycker det är skönt att få komma ut. Han kommer med raketfart när jag tar fram selen så det känns som att han är med på det!

Nu ska vi dricka lite kaffe innan jag ska packa min väska inför stundade helgresa till Skåneland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar