söndag 4 april 2010

Det rullar på...

och jag som lovade att bättra mig med bloggandet! Men HA så jag ljög...
Nåväl, läget är som följer:

Lava har återigen varit på date med Nappe, denna gången har de parat!! Så nu väntar vi på att tuttar ska bli röda, framåt nästa helg och veckan därpå ska de titta fram om vi har tur! Hon har ändrat lite beteende, äter mer framförallt. Hon påkallar vår uppmärksamhet för att få mat vilket väldigt sällan hände innan. Sover gör hon en del, ibland tycker jag det är mer ibland inte. Hon får fortfarande sina tokryck ibland och jagar Bruno genom huset men sen vill hon gärna tvätta och mysa med honom. Så jag tror faktiskt att det är bebisar på G! De beräknas komma sista veckan i maj isåfall...

Något som är alldeles säkert iallafall är att det blir bebis i augusti, det vittnar mitt midjemått om. Eller vet inte om man kan kalla det midjemått längre, det är mer kula nu! Det är väldigt roligt, spännande och nervöst! Men vi håller tummarna att allt ska gå bra och att det dimper ner ett barn i början/mitten av augusti. V 22 just nu och plus 4 kilo... Vi hoppas på en sval sommar, eller hur? =)

Bruno mår bra och allt rullar på som vanligt med honom, han vill äta jämt och det är en ständig kamp med hans vikt. Men vi har hittat en rutin som funkar, han får den största portionen vid läggdags vilket oftast gör att han är tyst större delen av natten! Han har HCM testats igen och alla värden var fina! Känns jättebra, speciellt när hanligger helt stilla och är en alldeles underbar katt!

Vi har flyttat under denna perioden också, nytt större hus! Uppskattas av alla faniljemedlemmar, mycket mer yta att röra sig på! Nu ska vi bara byggga en kattgård också... Jag hoppas att det blir av nu snart... Magnus har lovat att tillsammans med bror min (som också lovat, du har väl inte glömt Nicke?) att slå upp den nu i vår!

Nya jobbet går bra men jag hoppas att jag får gå hem när sommaren nalkas, har en del hot och våld som gör att man går lite på nålar! Men än så länge går det bra, ingen av de boende vet något om de än heller så det känns skönt! Än går magen att dölja!

Hoppas att ni alla mår bra och att vårsolen värmer er!
Kram!

1 kommentar:

  1. Hej på dej
    Oj Så roligt att du ska få bebis i sommar. Sen håller jag tummarna för att Lava också får sina kattbebisar nu.
    Och jag ska bli mormor i början av Augusti. Den här gången är det min yngsta dotter som väntar smått.
    Hälsn Lilly

    SvaraRadera